Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Aktualności

29 grudnia 2023 | Zintegrowany Model Ruchu

Opracowaliśmy Poradnik Użytkownika Zintegrowanego Modelu Ruchu

Od lat wspieramy zasadę i konieczność zapewnienia spójnych zasad oraz założeń opracowywanych modeli ruchu, w tym jednolitych standardów prognozowania zjawisk transportowych. W tym celu udostępniamy specjalnie stworzony Zintegrowany Model Ruchu (ZMR) wszystkim zainteresowanym podmiotom, w szczególności:

  • jednostkom samorządu terytorialnego,
  • uczelniom, instytutom naukowym i badawczym,
  • innym wyspecjalizowanym podmiotom wykorzystującym model ruchu do planowania transportu i analiz kierunkowych.

Teraz, wykorzystując własną wiedzę i praktykę w pracy z tym narzędziem oraz biorąc pod uwagę informację zwrotną od jej użytkowników opracowaliśmy specjalny katalog zagadnień związanych z pracą na tym modelu – „Poradnik Użytkownika Zintegrowanego Modelu Ruchu”.

Publikację przygotowaliśmy przede wszystkim z myślą o obecnych i przyszłych użytkownikach tego narzędzia. Głównym celem opracowania jest więc przedstawienie w przystępny sposób możliwości wykorzystania tego modelu oraz sposobu pracy z nim w określonych obszarach. Co ważne, zaproponowane metody i pokazane scenariusze są jedynie jedną z wielu możliwości pracy z ZMR – intencją jest pokazanie możliwych ścieżek postępowania i pracy z modelem krajowym i należy je traktować, jako wskazówki a nie ścisłe rekomendacje.

Proces związany z opracowaniem modelu ruchu, przeprowadzenie analiz z wykorzystaniem stworzonego narzędzia jest skomplikowany i czasochłonny, dlatego stworzony materiał ma na celu zwrócenie uwagi na wybrane elementy, które podczas prac mogą sprawiać trudność. W rozdziale dotyczącym prac z modelem skupiliśmy się na najczęstszych działaniach wykonywanych w narzędziu, w tym w podziale na infrastrukturę drogową i kolejową, oraz specyficznych zagadnieniach związanych w szczególności z procedurami. Odnieśliśmy się także do możliwości skrócenia czasu obliczeniowego, wskazując przy tym możliwe konsekwencje takich działań. Kolejnym aspektem, na który zwróciliśmy uwagę to możliwe do popełnienia błędy przy pracach z modelem ruchu. W dalszej części prezentujemy przykłady użycia ZMR i analizy z wykorzystaniem tego narzędzia. W publikacji zaprezentowaliśmy też, że model w głównej mierze to kompleksowa baza danych transportowych – w rozdziale dedykowanym temu zagadnieniu podsumowaliśmy, jakie elementy z modelu można wykorzystać przy różnych analizach transportowych oraz multisektorowych.

Zachęcamy do lektury publikacji, która dostępna jest na stronie: https://www.cupt.gov.pl/publikacje/zintegrowany-model-ruchu/

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top