Opracowaliśmy Poradnik Użytkownika Zintegrowanego Modelu Ruchu
Od lat wspieramy zasadę i konieczność zapewnienia spójnych zasad oraz założeń opracowywanych modeli ruchu, w tym jednolitych standardów prognozowania zjawisk transportowych. W tym celu udostępniamy specjalnie stworzony Zintegrowany Model Ruchu (ZMR) wszystkim zainteresowanym podmiotom, w szczególności:
- jednostkom samorządu terytorialnego,
- uczelniom, instytutom naukowym i badawczym,
- innym wyspecjalizowanym podmiotom wykorzystującym model ruchu do planowania transportu i analiz kierunkowych.
Teraz, wykorzystując własną wiedzę i praktykę w pracy z tym narzędziem oraz biorąc pod uwagę informację zwrotną od jej użytkowników opracowaliśmy specjalny katalog zagadnień związanych z pracą na tym modelu – „Poradnik Użytkownika Zintegrowanego Modelu Ruchu”.
Publikację przygotowaliśmy przede wszystkim z myślą o obecnych i przyszłych użytkownikach tego narzędzia. Głównym celem opracowania jest więc przedstawienie w przystępny sposób możliwości wykorzystania tego modelu oraz sposobu pracy z nim w określonych obszarach. Co ważne, zaproponowane metody i pokazane scenariusze są jedynie jedną z wielu możliwości pracy z ZMR – intencją jest pokazanie możliwych ścieżek postępowania i pracy z modelem krajowym i należy je traktować, jako wskazówki a nie ścisłe rekomendacje.
Proces związany z opracowaniem modelu ruchu, przeprowadzenie analiz z wykorzystaniem stworzonego narzędzia jest skomplikowany i czasochłonny, dlatego stworzony materiał ma na celu zwrócenie uwagi na wybrane elementy, które podczas prac mogą sprawiać trudność. W rozdziale dotyczącym prac z modelem skupiliśmy się na najczęstszych działaniach wykonywanych w narzędziu, w tym w podziale na infrastrukturę drogową i kolejową, oraz specyficznych zagadnieniach związanych w szczególności z procedurami. Odnieśliśmy się także do możliwości skrócenia czasu obliczeniowego, wskazując przy tym możliwe konsekwencje takich działań. Kolejnym aspektem, na który zwróciliśmy uwagę to możliwe do popełnienia błędy przy pracach z modelem ruchu. W dalszej części prezentujemy przykłady użycia ZMR i analizy z wykorzystaniem tego narzędzia. W publikacji zaprezentowaliśmy też, że model w głównej mierze to kompleksowa baza danych transportowych – w rozdziale dedykowanym temu zagadnieniu podsumowaliśmy, jakie elementy z modelu można wykorzystać przy różnych analizach transportowych oraz multisektorowych.
Zachęcamy do lektury publikacji, która dostępna jest na stronie: https://www.cupt.gov.pl/publikacje/zintegrowany-model-ruchu/
Zintegrowany Model Ruchu
03 lipca 2024 | Zintegrowany Model RuchuUdział Pracowników CUPT w Konferencji „Modelling. Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu”
Z przyjemnością informujemy o udziale CUPT, jako patrona oraz prelegenta w konferencji MODELLING, która odbyła się w dniach 6-7 czerwca 2024 r. w Krakowie.
Więcej 04 czerwca 2024 | Zintegrowany Model Ruchu
Zapraszamy do lektury: Vademecum do modelowania ruchu
Opracowanie przygotowane przez ekspertów, jest kompleksowym przewodnikiem po zagadnieniach związanych z modelowaniem ruchu i analizami transportowymi. Publikacja ta dostarcza nie tylko teoretycznych podstaw, ale również praktycznych wskazówek, które mogą być pomocne w tworzeniu własnych narzędzi i analiz.
Więcej 14 lutego 2024 | Zintegrowany Model Ruchu
Podpisaliśmy porozumienie o współpracy przy realizacji Pomorskich Badań Ruchu 2024
W środę, 14 lutego 2024 r. w Sali Herbowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku odbyła się konferencja prasowa inaugurująca Pomorskie Badania Ruchu 2024.
Więcej 11 listopada 2023 | Zintegrowany Model RuchuZMR dla podmiotów prywatnych
Rozszerzamy krąg użytkowników krajowego modelu ruchu i włączamy do niego podmioty prywatne, co przyniesie wymierne korzyści zarówno dla odbiorców jak i dalszego rozwoju obecnie najbardziej zaawansowanego i dokładnego modelu transportowego w Polsce.
WięcejSkontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15