Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Aktualności

23 listopada 2023 | Krajowy Plan Odbudowy

Bezpieczeństwo kolejowe: Modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych

Podpisaliśmy nową umowę z PKP PLK S.A. na objęcie wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności projektu, który zakłada poprawy bezpieczeństwa kolejowo-drogowego. Kwota dofinansowania unijnego w ramach KPO wynosi 100% przewidzianych wydatków na kwotę prawie 162 mln złotych.

PKP PLK S.A. kontynuuje inwestycję w zakresie znacznej poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych poprzez rozpoczęcie nowego etapu jej realizacji. Realizacja projektu potrwa do pierwszego kwartału 2026 roku.

Ale co oznacza w praktyce rozpoczęcie realizacji nowego etapu inwestycji przez Polskie Linie Kolejowe? Przede wszystkim, oznacza to modernizację 91 przejazdów kolejowo-drogowych. Ale to nie wszystko! W zależności od specyfiki każdego przejazdu, projekt obejmuje szereg innowacyjnych rozwiązań, takich jak:

  • zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 84 przejazdach;
  • zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 11 przejazdach;
  • przebudowę oświetlenia na 64 przejazdach;
  • zabudowę tarcz ostrzegawczych na 88 przejazdach;
  • zabudowę urządzeń rogatkowych na 35 przejazdach;
  • modernizację nawierzchni drogowej przejazdu na 7 przejazdach.

Projekt zostanie zrealizowany poprzez 11 odrębnych zadań, obejmujących różne linie kolejowe i regiony kraju. Wśród tych zadań są m.in.:

  • modernizacja 26 przejazdów na liniach kolejowych nr 274, 279, 286, 290, 309, 311 i 346
  • prace na liniach kolejowych nr 137, 274, 291, 276, 277, 143, 70, 1, 68, 7, 3, 309, 322.

Realizacja projektu zakłada szereg korzyści, takich jak:

  • dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników,
  • zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • podniesienie komfortu podróży i obsługi pasażerów,
  • racjonalizacja kosztów eksploatacji.

Dodatkowo, montaż monitoringu ograniczy dewastację infrastruktury kolejowej, a centralizacja urządzeń przejazdowych umożliwi elastyczną współpracę z różnymi systemami i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.

Rola CUPT

Poprzez rozsądne dysponowanie środkami unijnymi, zarówno w ramach KPO, jak i poprzez programy z mijającej i nadchodzącej perspektywy finansowej UE, dążymy do aktywizacji polskiej kolei. Dzięki takim projektom jak ten, podróżowanie pociągiem, ostatecznie, staje się nie tylko bezpieczniejsze, ale także bardziej komfortowe. Nie możemy zapominać też o tym, że nowe, trwałe i niezawodne podzespoły przyczyniają się do racjonalizacji kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury kolejowej.

Środki unijne to przede wszystkim inwestycja w przyszłość, która przyniesie korzyści dla wszystkich podróżujących pociągami w Polsce.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top