Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Aktualności

10 października 2023 | Krajowy Plan Odbudowy

Lepsze bezpieczeństwo, wyższa jakość na kolei

Centrum podpisało umowę, która przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa podróżnych oraz podniesienia standardu jakościowej obsługi pasażerskiej na kolei. Projekt objęto wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, a kwota wsparcia wynosi aż 100%. To oznacza, że inwestycja o wartości 102 187 227,10 złotych zostanie sfinansowana w pełni ze środków KPO.

Poprawa informacji i monitoringu

Projekt „Zabudowa Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – Etap I” ma na celu poprawę jakości obsługi pasażerów poprzez udoskonalenie przekazu informacji oraz monitoringu na stacjach i przystankach kolejowych. Prace będą realizowane na stacjach kolejowych i przystankach osobowych.

Główne założenia projektu obejmują:

  • zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w 54 lokalizacjach, co umożliwi szybszy i bardziej aktualny przekaz informacji pasażerom.
  • zabudowę Systemu Monitoringu Wizyjnego w 31 lokalizacjach, co zwiększy bezpieczeństwo na stacjach i przystankach kolejowych.

Projekt podzielono na 6 zadań, z których każde ma swoje unikalne cele i obszary realizacji:

  1. Zadanie 1 – Projektowanie, dostawa i zabudowa urządzeń Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 157 na odcinku Bieniowiec – Skoczów.
  2. Zadanie 2 – Projektowanie, dostawa i zabudowa urządzeń Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Cieszyn.
  3. Zadanie 3 – Projektowanie, dostawa i zabudowa urządzeń Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na linii kolejowej nr 191 na odcinku Goleszów – Wisła Głębce.
  4. Zadanie 4 – Zabudowa urządzeń SDIP na odcinku granica IZ Olsztyn – Jamielnik na linii kolejowej LK 353.
  5. Zadanie 5 – Projektowanie, dostawa i instalacja elementów CSDIP oraz SMW wraz z infrastrukturą techniczną na stacjach i przystankach osobowych w obszarze Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA.
  6. Zadanie 6 – Projektowanie i wykonanie robót budowlanych w obrębie LCS Rzeszów, w ramach którego zakłada się rozszerzenie obszaru sterowania istniejącego LCS Rzeszów o 2 stacje.

Dynamicznie wyprowadzana informacja pasażerska i monitoring wizyjny to narzędzia, które pozwolą na lepsze zarządzanie ruchem kolejowym i zapewnią pasażerom dostęp do bieżących informacje w zakresie podróży. Niewątpliwie pozwolą one również uatrakcyjnić kolej dla podróżnych, unowocześniając ją.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top