Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Aktualności

15 grudnia 2023 | Transport Drogowy

Ponad 420 mln zł na II fazę projektu na budowę drogi ekspresowej S7, odc. Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta)

13 grudnia 2023 r. podpisaliśmy umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na budowę drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma – Kraków (w. Kraków Nowa Huta) o długości 18,29 km (inwestycja jest tzw. projektem fazowanym).

Odcinek drogi krajowej nr 7 zlokalizowany jest w sieci kompleksowej TEN-T w województwie małopolskim, w powiecie krakowskim na terenie gmin: Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów Luborzyca oraz na terenie gminy miejskiej Kraków i stanowi fragment międzynarodowej drogi E77 Kaliningrad – Gdańsk – Elbląg – Warszawa – Radom – Kraków – Chyżne – Budapeszt.

W ramach inwestycji na terenie Krakowa przewidziano przekrój dwujezdniowy z trzema pasami ruchu, pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym, natomiast na terenie powiatu krakowskiego zaplanowano dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, szeroki pas dzielący uwzględniający rezerwę pod trzeci pas ruchu oraz pas awaryjny. W ramach przedsięwzięcia zaprojektowane są cztery węzły drogowe: „Łuczyce”; „Raciborowice”; „Kraków Grębałów” oraz węzeł zespolony, składający się z węzłów: „Kraków Mistrzejowice I” i „Kraków Mistrzejowice II”.

Projekt obejmuje realizację obiektów inżynierskich i przepustów drogowych, które stanowią także przejścia dla zwierząt. Ochronę przed hałasem zapewnią ekrany akustyczne. Planuje się również budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, rowów przydrożnych oraz urządzeń podczyszczających wodę deszczową. Ponadto inwestycja obejmuje budowę oświetlenia i przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu. Realizacja przedsięwzięcia będzie wymagać budowy i przebudowy chodników, ciągów pieszo-rowerowych, zatok autobusowych, zjazdy, wyjazdy i przejazdy awaryjne oraz inne elementy infrastrukturalne. Całość uzupełnią urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego obejmujące, oprócz barier energochłonnych, również oznakowanie pionowe i poziome.

Parametry techniczne: Klasa drogi: S; obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś. Całkowita wartość projektu to 1 040 262 265,96 zł, a wartość dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 420 700 000,00 zł. Realizacja projektu obejmuje okres od 16.04.2020 r. do 31.12.2025 r.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top