Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies.

 

Polityka cookie

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

facebook twitter youtube linkedin

Umowy

Projekt nr FENX.05.03-IP.02-0002/24 pod nazwą Budowa obwodnicy Oświęcimia w ciągu DK44, Faza II

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Priorytet: FENX.05 Wsparcie sektora transportu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

 

Data zawarcia umowy: 27 czerwca 2024 r.

Data rozpoczęcia: I kw. 2014 r.

Data zakończenia: IV kw. 2024 r.

 

Wartość całkowita projektu: 284 914 826,72 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 176 470 588,24 PLN

Dofinansowanie: 176 470 588,24 PLN

 

Inwestycja polega na budowie obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44 o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości 9,04 km. Inwestycja prowadzona jest w systemie „projektuj i buduj”. Przebiega po południowo-zachodniej stronie miejscowości Oświęcim. Początek obwodnicy Oświęcimia znajduje się w km 0+669,70 w miejscu zakończenia łącznicy węzła Oświęcim wykonywanego w ramach innego projektu. Koniec projektowanej obwodnicy i jej połączenie z istniejącą drogą krajową nr 44 (ul. Zatorska) zlokalizowano w km 9+713,98.

Projekt stanowi element ciągu drogowego łączącego okoliczne ośrodki miejskie z drogową siecią TEN-T. Dodatkowo inwestycja jest tzw. projektem fazowanym. Podział na fazy wynika z faktu, że realizacja wykracza poza perspektywę 2014-2020, a więc nastąpiła konieczność rozdziału finansowego. Nakłady inwestycyjne od 1.01.2014 r. do 31.12.2023 r. były objęte finansowaniem w ramach POIiŚ 2014-2020, a od 1.01.2024 r. do 31.12.2024 r. w ramach FEnIKS 2021-2027. Na przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dwu jezdniowy z dwoma pasami ruchu (2×2). Zaprojektowane w ramach przedmiotowej inwestycji skrzyżowania i węzeł umożliwią bezpieczną komunikację i rozprowadzenie ruchu po pozostałej sieci drogowej oraz obsługę przyległego terenu. Projektowana trasa drogi w całości biegnie po nowym śladzie głównie przez tereny o zróżnicowanej formie urbanistycznej. Początkowy odcinek projektowanej obwodnicy, zlokalizowany w km 0+669,70, który odpowiada km 7+210,00 istniejącej DK44, przebiega przez tereny rolnicze i leśne oraz w pobliżu zabudowy zagrodowej.

Przedsięwzięcie obejmuje:

  • budowę obwodnicy o łącznej długości 9,04 km;
  • budowę i rozbiórkę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów;
  • rozbiórkę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia.

Cele Projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi krajowej zapewniającego wysoki komfort ruchu drogowego;
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową;
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej;
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym;
  • odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi;
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „GP”;
  • wzrost mobilności osób i towarów.
Projekt nr FENX.04.01-IP.02-0002/24 pod nazwą Budowa drogi ekspresowej S61 odc. w. Łomża Zachód – w. Stawiski, Faza II

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

 

Data zawarcia umowy: 12 czerwca 2024 r. 

Data rozpoczęcia: 1 stycznia 2021 r.

Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.

 

Wartość całkowita projektu: 448 129 402,46 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 289 290 000,00 PLN

Dofinansowanie: 289 290 000,00 PLN

 

Przedmiotem projektu jest bud. drogi ekspresowej S61 na odcinku w. Łomża Zachód – w. Stawiski o dł. 12,92 km. Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S61 zlokalizowany jest w sieci bazowej TEN-T, w woj. podlaskim, na terenie miasta Łomża, w powiecie łomżyńskim na terenie gminy Łomża, Piątnica, w powiecie kolneńskim na terenie gminy Mały Płock i Stawiski.

Cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T;
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych;
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej;
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym;
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi;
  • usprawnienie ruchu tranzytowego i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”;
  • wzrost mobilności osób i towarów.
Projekt nr FENX.04.01-IP.02-0002/24 pod nazwą Budowa autostrady A2, odc. Mińsk Mazowiecki – Siedlce Faza II

Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności

 

Data zawarcia umowy: 25 kwietnia 2024 r.

Data rozpoczęcia: 7 kwietnia 2020 r. 

Data zakończenia: 11 grudnia 2024 r. 

 

Wartość całkowita projektu: 637 142 009,15 PLN

Wartość kwalifikowalna projektu: 274 940 000,00 PLN

Dofinansowanie: 274 940 000,00 PLN

Projekt dotyczy budowy autostrady A2 na odc. Mińsk Mazowiecki – Siedlce o dł. 37,43 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T w korytarzu Morze Północne – Bałtyk. Projekt zlokalizowany jest w woj. mazowieckim, na terenie miasta Siedlce, w powiatach: mińskim, węgrowskim, siedleckim, na terenie gmin: Kałuszyn, Mrozy, Grębków, Kotuń, Mokobody, Skórzec i Siedlce.

Przedmiotowa inwestycja jest tzw. projektem fazowanym. Podział na fazy wynika z faktu, że realizacja wykracza poza perspektywę 2014-2020 i nastąpiła konieczność rozdziału finansowego. Nakłady inwestycyjne od 1.01.2014 r. do 31.12.2023 r. objęto finansowaniem w ramach POIiŚ 2014-2020, a od 1.01.2024 r. do 31.12.2025 r. w ramach FEnIKS 2021-2027.

Zakres inwestycji: przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. Projekt składa się z trzech odcinków realizowanych jako osobne kontrakty na prace projektowe i roboty budowlane:

  • odc. III w. Ryczołek (bw.) – w. Groszki (zw.);
  • odc. IV w. Groszki (bw.) – w. Gręzów (bw.);
  • odc. V w. Gręzów (zw.) – w. Swoboda (zw.).

Projekt obejmuje m.in. budowę: autostrady A2 o długości 37,43 km, 3 węzłów drogowych: „Groszki”, „Gręzów”, „Swoboda”, odcinka dk2 wraz z przynależną infrastrukturą techniczną oraz urządzeniami BRD z uwagi na jej nowy ślad związany z budową węzła drogowego, niezbędnych obiektów inżynierskich (m.in. mosty, wiadukty, przepusty), dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowe w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania, przebudowę dróg poprzecznych. Konieczna jest realizacja obiektów inżynierskich i przepustów drogowych, które stanowią także przejścia dla zwierząt. Ochronę przed hałasem zapewnią ekrany akustyczne. Planuje się budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, rowów przydrożnych oraz urządzeń podczyszczających wodę deszczową. Planuje się budowę oświetlenia, przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu. Realizacja Projektu wymagać będzie budowy i przebudowy elementów infrastruktury drogowej: chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe, zjazdy, wyjazdy i przejazdy awaryjne i inne. Całość zamierzenia uzupełnią urządzenia organizacji i BRD obejmujące bariery energochłonnych i oznakowanie pionowe i poziome.

Cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka autostrady stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TENT, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T;
  • zwiększenie dostępności transeuropejskiego korytarza sieci bazowej TEN-T Morze Północne – Bałtyk;
  • poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową;
  • usprawnienie ruchu tranzytowego w istniejącym korytarzu transportowym, zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników;
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu przez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym;
  • efektywność transportu drogowego, zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływająca na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej;
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i poza granice woj. mazowieckiego oraz poza granice państwa;
  • odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego, poprawa życia mieszkańców.

Skontaktuj się z nami

Kontakt dla Beneficjentów
  • składanie wniosków
  • pytania dotyczące programów
kontakt dla beneficjentaarrow
Punkty informacyjne

Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli

punkty informacyjnearrow
Biuro CUPT

Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa

Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15

logotyp - Fundusze Europejskie
logotyp - Rzeczpospolita Polska
logotyp - UE
logotyp - KPO

Strona internetowa współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia

scroll back to top