Beneficjent: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy
Data zawarcia umowy: 3 lipca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 24 lipca 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 235 400 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 235 400 000,00 PLN
Dofinansowanie: 235 400 000,00 PLN
Projekt obejmuje prace na odcinku Poznań Górczyn – Zbąszynek, od km 310,895 do km 373,100 linii kolejowej nr 3, czyli na długości 62,205 km linii kolejowej, polegające na osiągnięciu parametrów technicznych odcinka linii dla prędkości V=100 km/h dla pociągów towarowych. Zadanie zostanie zrealizowane w trybie „Projektuj i Buduj” przez Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni na terenie: województwa wielkopolskiego, powiatów Poznań, poznański,nowotomyski, gmin Poznań, Dopiewo, Stęszew, Buk, Opalenica, Nowy Tomyśl, Zbąszyń.
Zadanie obejmuje w szczególności:
- wymianę szyn na poszczególnych szlakach i stacjach odcinka wraz z miejscowym oczyszczaniem i uzupełnieniem podsypki, wymianą podkładów, podbiciem toru;
- wymianę 26 rozjazdów:
– na stacji Palędzie (12 szt.),
– na stacji Opalenica (12 szt.),
– na posterunku Porażyn (2 szt.).
W wyniku realizacji inwestycji osiągnięte zostaną następujące parametry techniczne infrastruktury: Vmax = 100 km/h (dla pociągów towarowych).
Dodatkowo wynikiem realizacji projektu będzie rehabilitacja 62,205 km linii kolejowych.
Beneficjent: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o.
Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy
Data zawarcia umowy: 28 czerwca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 lipca 2022 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 473 772 251,16 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 385 000 000,00 PLN
Dofinansowanie: 158 034 564,48 PLN
Głównym celem Przedsięwzięcia pn. „Zakup 11 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I” jest odnowa pasażerskiego taboru kolejowego, zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasów przejazdu w najbardziej obciążonych ciągach komunikacyjnych łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego. Pozyskanie przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. zeroemisyjnego, wysoko pojemnego taboru nowej generacji, przełoży się bezpośrednio na poprawę zdolności przewozowej Spółki KM. Możliwa będzie obsługa połączeń dłuższymi, bardziej pojemnymi niż dotychczas składami, uruchomienie dodatkowych połączeń w szczytach przewozowych, szybsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych (konieczności podmiany składu lub wzmocnienia go). Skrócone zostaną czasy przejazdu oraz zwiększy się komfort podróży. Wpłynie to bezpośrednio na możliwość zmiany nawyków transportowych wśród podróżnych i tym samym zwiększy się udziału transportu zbiorowego w pracy przewozowej generowanej w transporcie pasażerskim.
Zakupione elektryczne zespoły trakcyjne mają za zadanie umożliwić rozwój oferty Kolei Mazowieckich poprzez zwiększenie liczby połączeń na bardzo obciążonych trasach o charakterze regionalnym oraz z sąsiadującym woj. łódzkim: Warszawa – Mińsk Mazowiecki, Warszawa – Sochaczew – Łowicz.
Przedsięwzięcie wpisuje w cele Krajowego Planu Odbudowy m.in. rozwój zrównoważonego, bezpiecznego i odpornego systemu transportowego zapewniającego odpowiednią obsługę potrzeb gospodarki i społeczeństwa.
Beneficjent: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o.
Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy
Data zawarcia umowy: 27 czerwca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 lipca 2022 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 430 666 901,16 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 350 000 000,00 PLN
Dofinansowanie: 143 667 785,89 PLN
Głównym celem Przedsięwzięcia pn. „Zakup 10 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych” jest odnowa pasażerskiego taboru kolejowego, zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasów przejazdu w najbardziej obciążonych ciągach komunikacyjnych łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego.
Pozyskanie przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. zeroemisyjnego, wysoko pojemnego taboru nowej generacji, przełoży się bezpośrednio na poprawę zdolności przewozowej Spółki KM. Możliwa będzie obsługa połączeń dłuższymi, bardziej pojemnymi niż dotychczas składami, uruchomienie dodatkowych połączeń w szczytach przewozowych, szybsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych (konieczności podmiany składu lub wzmocnienia go).
Skrócone zostaną czasy przejazdu oraz zwiększy się komfort podróży. Wpłynie to bezpośrednio na możliwość zmiany nawyków transportowych wśród podróżnych i tym samym zwiększy się udziału transportu zbiorowego w pracy przewozowej generowanej w transporcie pasażerskim. Zakupione pojazdy zostaną wyposażone w dodatkowe elementy zwiększające dostępność kolei dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności.
Zakupione elektryczne zespoły trakcyjne mają za zadanie umożliwić rozwój oferty Kolei Mazowieckich poprzez zwiększenie liczby połączeń na bardzo obciążonych trasach o charakterze regionalnym: Warszawa – Płock, Warszawa – Otwock, i Warszawa – Sochaczew.
Przedsięwzięcie wpisuje w cele Krajowego Planu Odbudowy m.in. rozwój zrównoważonego, bezpiecznego i odpornego systemu transportowego zapewniającego odpowiednią obsługę potrzeb gospodarki i społeczeństwa.
Beneficjent: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o.
Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy
Data zawarcia umowy: 28 czerwca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 lipca 2022 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 607 719 251,16 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 490 000 000,00 PLN
Dofinansowanie: 201 134 900,24 PLN
Głównym celem Przedsięwzięcia pn. „Zakup 14 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I” jest odnowa pasażerskiego taboru kolejowego, zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasów przejazdu w najbardziej obciążonych ciągach komunikacyjnych łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego.
Pozyskanie przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. zeroemisyjnego, wysoko pojemnego taboru nowej generacji, przełoży się bezpośrednio na poprawę zdolności przewozowej Spółki KM. Możliwa będzie obsługa połączeń dłuższymi, bardziej pojemnymi niż dotychczas składami, uruchomienie dodatkowych połączeń w szczytach przewozowych, szybsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych (konieczności podmiany składu lub wzmocnienia go).
Skrócone zostaną czasy przejazdu oraz zwiększy się komfort podróży. Wpłynie to bezpośrednio na możliwość zmiany nawyków transportowych wśród podróżnych i tym samym zwiększy się udziału transportu zbiorowego w pracy przewozowej generowanej w transporcie pasażerskim.
Beneficjent: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o.
Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy
Data zawarcia umowy: 27 czerwca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 lipca 2022 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 473 772 251,16 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 385 000 000,00 PLN
Dofinansowanie: 158 034 564,48 PLN
Głównym celem projektu jest odnowa pasażerskiego taboru kolejowego, zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasów przejazdu w najbardziej obciążonych ciągach komunikacyjnych łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego.
Pozyskanie przez Koleje Mazowieckie zeroemisyjnego, wysoko pojemnego taboru nowej generacji, przełoży się bezpośrednio na poprawę zdolności przewozowej tej spółki. Dzięki temu możliwa będzie obsługa połączeń dłuższymi, bardziej pojemnymi niż dotychczas składami, uruchomienie dodatkowych połączeń w szczytach przewozowych oraz szybsze reagowanie w sytuacjach kryzysowych (konieczności podmiany składu lub wzmocnienia go). Dodatkowo skrócone zostaną czasy przejazdu, a także zwiększy się komfort podróży. W konsekwencji wpłynie to bezpośrednio na możliwość zmiany nawyków transportowych wśród podróżnych i tym samym zwiększy się udziału transportu zbiorowego w pracy przewozowej generowanej w transporcie pasażerskim.
Zakupione elektryczne zespoły trakcyjne umożliwią rozwój oferty przewozowej poprzez zwiększenie liczby połączeń na bardzo obciążonych trasach o charakterze regionalnym, czyli: Warszawa – Ostrołęka, Warszawa – Małkinia, Warszawa – Łochów i Warszawa – Tłuszcz.
Przedsięwzięcie wpisuje w cele Krajowego Planu Odbudowy m.in. w rozwój zrównoważonego, bezpiecznego i odpornego systemu transportowego zapewniającego odpowiednią obsługę potrzeb gospodarki i społeczeństwa.
Beneficjent: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o.
Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy
Data zawarcia umowy: 26 czerwca 2026 r.
Data rozpoczęcia: 1 lipca 2022 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita projektu: 607 719 251,16 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 490 000 000,00 PLN
Dofinansowanie: 201 134 900,24 PLN
Inwestycja obejmuje zakup 14 sztuk elektrycznego taboru o napędzie elektrycznym i jest częścią programu inwestycyjnego Kolei Mazowieckich, którego celem jest zakup łącznie 75 Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT).
Zakupione EZT umożliwią rozwój oferty KM poprzez zwiększenie liczby połączeń regionalnych oraz z sąsiadującym woj. warmińsko-mazurskim: Warszawa – Radom, Warszawa – Działdowo, Warszawa – Ciechanów, Działdowo – Warszawa – Radom.
W wyniku projektu odnowiony zostanie pasażerski tabor kolejowy, zwiększy się komfort podróży, a także skróci czas przejazdu w najbardziej obciążonych ciągach komunikacyjnych łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami woj. mazowieckiego oraz warmińsko-mazurskiego.
Przedsięwzięcie jest zgodne z zasadą równości szans i niedyskryminacji, pozwoli spełnić wymagania podróżujących, w tym także osób ze szczególnymi potrzebami, a zakupiony tabor będzie dostępny dla wszystkich grup społecznych bez względu na płeć, stan zdrowia, zamożność, religię, rasę, zgodnie z europejskimi standardami (TSI PRM). Dodatkowo zakupiony tabor będzie wyposażony w dodatkowe (ponad wymagania TSI) elementy zwiększające dostępność.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Koleje Dolnośląskie S.A.
Inwestycja: E2.1.2. – Pasażerski tabor kolejowy
Data zawarcia umowy: 21 czerwca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 28 listopada 2023 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 313 324 050,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 249 175 842,00 PLN
Wsparcie: 209 307 707,28 PLN
W ramach Przedsięwzięcia Koleje Dolnośląskie S.A. realizują zakup 10 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Zakup nowego taboru będzie stanowić wzmocnienie potencjału Kolei Dolnośląskich S.A. – jednego z wiodących przewoźników samorządowych, obsługujących przewozy regionalne na Dolnym Śląsku.
Celem Przedsięwzięcia jest poprawa oferty przewozowej oraz komfortu podróżnych, w szczególności w pociągach, realizujących przewozy w szczytach komunikacyjnych na terenie województwa dolnośląskiego, a także w relacjach międzywojewódzkich.
Pojazdy pozyskane w ramach niniejszego Przedsięwzięcia przewidziane są do obsługi relacji: Wrocław – Jelenia Góra, Wrocław – Kłodzko, Wrocław – Legnica, Wrocław – Wałbrzych.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Powiat Wodzisławski
Inwestycja E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 14 czerwca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 luty 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 8 000 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 6 504 065,04 PLN
Wsparcie: 5 853 658,54 PLN
Przedmiotem projektu jest zakup 2 szt. autobusów zeroemisyjnych oraz dwóch mobilnych stacji ładowania o mocy 40kW każda. Autobusy będą niskowejściowe (co najmniej 70% niskiej podłogi) i posiadać minimum 30 miejsc pasażerskich siedzących oraz min. 20 miejsc stojących. Wszystkie zakupione autobusy będą nowe i zastąpią wyeksploatowany tabor.
Celem projektu jest wymiana taboru autobusowego na dotychczas funkcjonujących pozamiejskich liniach autobusowych zagrożonych likwidacją ze względu na przestarzały tabor oraz deficytowość linii. Zakupione w ramach przedsięwzięcia autobusy będą wykorzystane do świadczenia usług o charakterze użyteczności publicznej w ramach istniejących 12 linii zagrożonych likwidacją na terenie Powiatu Wodzisławskiego, Powiatu Raciborskiego i miasta na prawach Powiatu Jastrzębie – Zdrój.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna
Inwestycja: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 14 czerwca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 lipca 2024 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 7 503 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 6 100 000,00 PLN
Wsparcie: 5 185 000,00 PLN
Celem projektu jest zwiększenie udziału przyjaznego środowisku transportu publicznego w obsłudze mieszkańców Gminy Muszyna poprzez zakup nieskoemisyjnego taboru autobusowego. Inwestycja poprawi warunki życia mieszkańców Gminy Muszyna oraz przyjeżdżających turystów. Zatem cele projektu wpisują się w cel II. Zielona transformacja gospodarki oraz rozwój zielonej, inteligentnej mobilności, cel komponentu: rozwój zrównoważonego, bezpiecznego i odpornego systemu transportowego, planu rozwojowego.
Przedmiotem projektu jest zakup 6 autobusów niskoemisyjnych – 4 szt. autobusy typu MIDI i 2 szt. typu MINI. Autobusy wyposażone będą w obniżoną podłogę za tylnym mostem. Podłoga wyposażona w rampę podłogową umożliwiającą wjazd osoby na wózku inwalidzkim, a autobusy zasilane będą olejem napędowym – Dieslem, min EURO VI.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Gmina Walce
Inwestycja: E1.1.2 Zero – i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 13 czerwca 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 kwietnia 2024 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2024 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 1 608 500,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 1 307 723,58 PLN
Wsparcie: 1 111 565,04 PLN
Celem projektu pn. Zakup zeroemisyjnego taboru autobusowego dla Gminy Walce jest ograniczenie wykluczenia transportowego mieszkańców gminy Walce poprzez inwestycję w zeroemisyjny tabor autobusowy na nowoutworzonej linii.
Projekt obejmuje zakup 1 autobusu z napędem elektrycznym, który obsługiwał będzie nowoutworzoną linię autobusową o charakterze pozamiejskim. Projektowana linia będzie przebiegać przez następujące miejscowości: Kędzierzyn-Koźle (dworzec autobusowy w Koźlu), Reńska Wieś, Pokrzywnica, Twardawa, Dobieszowice, Walce, Rozkochów, Kromołów, Brożec, Grocholub, Stradunia, Żużela, Krapkowice, Gogolin, Centrum Przesiadkowe. Linia obejmuje wszystkie kluczowe miejscowości z gminy Walce. Długość planowanej linii wynosi 60 km. Na trasie realizowane będą pary 3 kursów (tam i powrót) w dni robocze oraz 2 pary kursów (tam i powrót) w soboty. Planowany przebieg zakupionego taboru w ciągu roku na obsługiwanej linii komunikacyjnej wyniesie 102 480 km. Prawidłowe funkcjonowanie i obsługa linii oraz taboru zostanie zapewniona przez znajdującą się już w gminie stację ładowania pojazdów elektrycznych, zlokalizowaną przy Gminnym Ośrodku Kultury, przy ul. Opolskiej 23A w Walcach.
Nowa linia zapewni mieszkańcom gminy możliwość dostępu do większych ośrodków miejskich (Kędzierzyn-Koźle, Krapkowice), a także poprzez centrum przesiadkowe w Gogolinie i Krapkowicach (i skomunikowanie z linią kolejową) również do Opola i innych ośrodków regionalnych i centralnych w Polsce. Tym samym mieszkańcy gminy Walce zyskają lepszy dostęp zarówno do zakładów pracy, jak i do ośrodków użyteczności publicznej – urzędów szkół, ośrodków kultury, ośrodków zdrowia, szpitali w godzinach ich funkcjonowania. Nowoutworzona linia autobusowa zapewni połączenie z transportem kolejowym i miejskim oraz integrację rozkładów jazdy różnych form transportu (kolejowego i autobusowego). Zakupiony w ramach przedsięwzięcia tabor autobusowy posiadać będzie rozwiązania ułatwiające osobom z niepełnosprawnościami korzystanie ze środków transportu publicznego (systemy umożliwiające wsiadanie/wysiadanie oraz bezpieczne unieruchomienie osób poruszających się na wózkach inwalidzkich podczas jazdy autobusu), systemy głosowej komunikacji wewnętrznej w autobusach informujące o przystankach oraz systemy wizualizacji przebiegu trasy.
W celu realizacji przedsięwzięcia, Wnioskodawca podjął następujące czynności przygotowawcze: wybudowano infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych, opracowano Opis Przedmiotu Zamówienia w zakresie zakupu autobusu elektrycznego oraz projekt ogłoszenia i umowy, podpisano umowę z przewoźnikiem na realizację usług z zakresu transportu publicznego.
Ponadto Wnioskodawca planuje zawrzeć pisemne porozumienie z gminami: Kędzierzyn-Koźle, Reńska Wieś, Krapkowice, Gogolin, Głogówek będącymi organizatorami publicznego transportu zbiorowego.
Porozumienie obejmować będzie ustalenie zasad realizacji przewozów w zakresie zakupionego taboru autobusowego.
Głównym zadaniem realizowanym w ramach projektu jest zakup elektrycznego autobusu.
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15