Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa”
Inwestycja: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 17 maja 2024 r.
Data rozpoczęcia: 26 kwietnia 2023 r.
Data zakończenia: 30 marca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 31 010 760,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 25 212 000,00 PLN
Wsparcie: 22 690 800,00 PLN
Celem głównym przedsięwzięcia jest ograniczenie wykluczenia transportowego poprzez inwestycje w zeroemisyjny tabor autobusowy na nowoutworzonej oraz istniejących liniach pozamiejskich. Ponadto osiągnięte zostaną cele szczegółowe:
- zwiększenia dostępności transportu publicznego na terenie gmin zrzeszonych w ZG PKS, w tym miejscowości pozbawionych bezpośredniego dostępu do kolei;
- poprawa bezpieczeństwa i wzrost komfortu podróży pasażerów w przewozach organizowanych przez ZG PKS;
- ograniczenie emisji niskiej i CO2 na terenie gmin członków ZG PKS, poprzez zakup zeroemisyjnego taboru autobusowego.
Dzięki realizacji zakresu rzeczowego projektu osiągnięte zostaną następujące kamienie milowe: Nowe zeroemisyjne pojazdy w eksploatacji (napęd elektryczny – EV/BEV): 7 szt.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie Kolejowe
Data zawarcia umowy: 17 maja 2024 r.
Data rozpoczęcia: 30 kwietnia 2024 r.
Data zakończenia: 15 września 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 523 611 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 425 700 000,00 PLN
Wsparcie: 425 700 000,00 PLN
Celem Projektu jest modernizacja 33,252 km linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka od km 45,855 do km 81,162, a w rezultacie:
- przyspieszenie transportu pasażerów korzystających z linii kolejowej nr 97 w relacji Skawina – Żywiec;
- skrócenie czasu przejazdu, polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników i zwiększenie przewozu masy towarowej;
- poprawa przepustowości linii kolejowej, poprawa bezpieczeństwa, komfortu jazdy i obsługi pasażerów;
- uzyskanie parametrów technicznych dla wyznaczonych kodów ruchu według TSI;
- możliwość skomunikowania z innymi środkami transportu publicznego;
- zmniejszenie oddziaływania infrastruktury kolejowej na otaczające środowisko.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Gmina Ziębice
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 16 maja 2024 r.
Data rozpoczęcia: 26 stycznia 2023 r.
Data zakończenia: 31 grudnia 2025 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 4 226 280,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 3 375 795,00 PLN
Wsparcie: 3 038 215,50 PLN
Projekt zakupu niskoemisyjnych autobusów do obsługi pozamiejskich linii komunikacyjnych na terenie gminy Ziębice realizowany będzie bezpośrednio przez Gminę Ziębice jako Organizatora transportu zbiorowego. Zakres rzeczowy projektu obejmuje zakup 3 niskoemisyjnych autobusów transportu zbiorowego, spełniających europejskie standardy emisji spalin Euro VI. Ponadto zakres rzeczowy obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej oraz działania promocyjne.
Zakupione autobusy będą w całości niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózku inwalidzkim oraz niedosłyszących i niedowidzących. Wybrany typ napędu (diesel) gwarantuje efektywność kosztową oraz wymaganą niską emisję zanieczyszczeń powietrza i hałasu.
Celem głównym projektu jest rozwój zrównoważonego, bezpiecznego i odpornego systemu transportowego zapewniającego odpowiednią obsługę potrzeb gospodarki i społeczeństwa w Gminie Ziębice. Celem szczegółowym projektu jest zwiększenie udziału niskoemisyjnego transportu oraz przeciwdziałanie i zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Powiat Ostrowiecki
Inwestycja: E1.1.2. Zero i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 15 maja 2024 r.
Data rozpoczęcia :15 lipiec 2024r.
Data zakończenia: 30 czerwiec 2025r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 5 596 500,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 4 550 000,00 PLN
Wsparcie: 4 095 000,00 PLN
Przedmiotem przedsięwzięcia jest zakup/dostawa 7 sztuk, fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów diesel kategorii M3 klasy I z napędem ON (olej napędowy) tej samej marki. Planowane do zakupu autobusy będą przystosowane do warunków środowiska w jakim będą eksploatowane, tj. w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od -30ºC do +50ºC. Celem projektu jest zmniejszenie emisyjności taboru komunikacyjnego oraz wzrost korzystających z komunikacji pozamiejskiej na terenie Powiatu Ostrowieckiego, Opatowskiego i Lipskiego w kontekście poprawy jakości powietrza. Cel ten będzie realizowany poprzez następujące cele szczegółowe tj.: zakup 7 niskoemisyjnych autobusów o napędzie disel spełniających normę Euro 6 i posiadających rozwiązania umożliwiające korzystanie osobom z niepełnosprawnościami, redukcję emisji spalin w tym CO2, optymalizacją kosztów utrzymania pojazdów, wzrost satysfakcji podróżnych.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie Kolejowe
Data zawarcia umowy: 14 maja 2024 r.
Data rozpoczęcia: 19 kwietnia 2024 r.
Data zakończenia: 5 czerwca 2026 r
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 153 565 500,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 124 850 000,00 PLN
Wsparcie: 124 850 000,00 PLN
Celem Projektu jest przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych dwutorowej linii kolejowej nr 274 na odcinkach Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny i Sędzisław – Marciszów, a w rezultacie przyspieszenie transportu pasażerów korzystających z linii kolejowej nr 274 oraz przyspieszenie wraz z zapewnieniem niezawodności transportu towarów na linii nr 274.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Główny Inspektor Transportu Drogowego
Inwestycja: E2.2.1 bezpieczeństwo transportu
Data zawarcia umowy: 13 maja 2024 r.
Data rozpoczęcia: 10 stycznia 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 161 244 820,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 131 093 349,60 PLN
Wsparcie: 131 093 349,60 PLN
Przedmiotem projektu jest zakup i instalacja automatycznych urządzeń rejestrujących wykroczenia drogowe. Projekt ma służyć poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego, przy wykorzystaniu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym i jest rozwinięciem projektu Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, a kontynuacją projektu Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, zrealizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013 i POIiŚ 2014-2020.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Inwestycja: E2.1.1 Linie Kolejowe
Data zawarcia umowy: 13 maja 2024 r.
Data rozpoczęcia: 19 kwietnia 2024 r.
Data zakończenia: 30 czerwca 2026 r
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 95 325 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 77 500 000,00 PLN
Wsparcie: 77 500 000,00 PLN
Celem Projektu „Przebudowa stacji Częstochowa Towarowa” jest wymiana istniejących wyeksploatowanych przekaźnikowych urządzeń sterowania ruchem wybudowanych w latach 50-tych ubiegłego wieku, na nowoczesne urządzenia komputerowe, dla poprawy niezawodności, bezpieczeństwa ruchu kolejowego i efektywności energetycznej.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Powiat Nyski
Inwestycja: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 26 kwietnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 maja 2024 r.
Data zakończenia: 30 kwietnia 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 2 233 680,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 1 816 000,00 PLN
Wsparcie: 1 634 400,00 PLN
Przedmiotem projektu nr KPOD.09.05-IW.02-0009/23jest zakup jednego nowego autobusu niskoemisyjnego z silnikiem diesla spełniającego co najmniej normę emisji spalin EURO VI przeznaczonego do wykonywania przewozów regularnych w komunikacji pozamiejskiej o charakterze użyteczności publicznej realizowanej na terenie powiatu nyskiego.
Ostateczny Odbiorca Wsparcia: Powiat Bytowski
Inwestycja: E1.1.2 Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy (autobusy)
Data zawarcia umowy: 25 kwietnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 1 maja 2024 r.
Data zakończenia: 31 marca 2026 r.
Wartość całkowita przedsięwzięcia: 20 000 000,00 PLN
Wartość kwalifikowalna przedsięwzięcia: 16 260 162,60 PLN
Wsparcie: 14 634 146,33 PLN
Przedmiotem projektu nr KPOD.09.05-IW.02-0006/23 jest zakup 10 szt. niskoemisyjnych autobusów hybrydowych, spełniających normę nie niższa niż EURO VI. Zakupiony w projekcie tabor autobusowy wykorzystywany będzie do realizacji przewozów publicznej, zbiorowej, pozamiejskiej komunikacji autobusowej, której Organizatorem jest Wnioskodawca – Powiat Bytowski. Tabor wykorzystywany będzie na obecnie istniejących pozamiejskich liniach autobusowych, które z uwagi na malejącą liczbę pasażerów oraz przestarzałe i awaryjne autobusy, zagrożone są likwidacją. Ponadto tabor objęty projektem wykorzystany będzie do obsługi 4 nowych linii pozamiejskiej komunikacji autobusowej.
Beneficjent: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Priorytet: FENX.04 Wsparcie sektora transportu z Funduszu Spójności
Data zawarcia umowy: 25 kwietnia 2024 r.
Data rozpoczęcia: 7 kwietnia 2020 r.
Data zakończenia: 11 grudnia 2024 r.
Wartość całkowita projektu: 637 142 009,15 PLN
Wartość kwalifikowalna projektu: 274 940 000,00 PLN
Dofinansowanie: 274 940 000,00 PLN
Projekt dotyczy budowy autostrady A2 na odc. Mińsk Mazowiecki – Siedlce o dł. 37,43 km, zlokalizowanej w sieci bazowej TEN-T w korytarzu Morze Północne – Bałtyk. Projekt zlokalizowany jest w woj. mazowieckim, na terenie miasta Siedlce, w powiatach: mińskim, węgrowskim, siedleckim, na terenie gmin: Kałuszyn, Mrozy, Grębków, Kotuń, Mokobody, Skórzec i Siedlce.
Przedmiotowa inwestycja jest tzw. projektem fazowanym. Podział na fazy wynika z faktu, że realizacja wykracza poza perspektywę 2014-2020 i nastąpiła konieczność rozdziału finansowego. Nakłady inwestycyjne od 1.01.2014 r. do 31.12.2023 r. objęto finansowaniem w ramach POIiŚ 2014-2020, a od 1.01.2024 r. do 31.12.2025 r. w ramach FEnIKS 2021-2027.
Zakres inwestycji: przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym, dostosowany do prognozowanego poziomu ruchu. Projekt składa się z trzech odcinków realizowanych jako osobne kontrakty na prace projektowe i roboty budowlane:
- odc. III w. Ryczołek (bw.) – w. Groszki (zw.);
- odc. IV w. Groszki (bw.) – w. Gręzów (bw.);
- odc. V w. Gręzów (zw.) – w. Swoboda (zw.).
Projekt obejmuje m.in. budowę: autostrady A2 o długości 37,43 km, 3 węzłów drogowych: „Groszki”, „Gręzów”, „Swoboda”, odcinka dk2 wraz z przynależną infrastrukturą techniczną oraz urządzeniami BRD z uwagi na jej nowy ślad związany z budową węzła drogowego, niezbędnych obiektów inżynierskich (m.in. mosty, wiadukty, przepusty), dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowe w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania, przebudowę dróg poprzecznych. Konieczna jest realizacja obiektów inżynierskich i przepustów drogowych, które stanowią także przejścia dla zwierząt. Ochronę przed hałasem zapewnią ekrany akustyczne. Planuje się budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, rowów przydrożnych oraz urządzeń podczyszczających wodę deszczową. Planuje się budowę oświetlenia, przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu. Realizacja Projektu wymagać będzie budowy i przebudowy elementów infrastruktury drogowej: chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, zatoki autobusowe, zjazdy, wyjazdy i przejazdy awaryjne i inne. Całość zamierzenia uzupełnią urządzenia organizacji i BRD obejmujące bariery energochłonnych i oznakowanie pionowe i poziome.
Cele projektu:
- stworzenie bezpiecznego odcinka autostrady stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TENT, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T;
- zwiększenie dostępności transeuropejskiego korytarza sieci bazowej TEN-T Morze Północne – Bałtyk;
- poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową;
- usprawnienie ruchu tranzytowego w istniejącym korytarzu transportowym, zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników;
- dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu przez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym;
- efektywność transportu drogowego, zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływająca na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej;
- wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i poza granice woj. mazowieckiego oraz poza granice państwa;
- odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego, poprawa życia mieszkańców.
Skontaktuj się z nami
Formularz kontaktowy i kontakt dedykowany
dla mediów i dla obywateli
Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa
Poniedziałek – piątek,
godz.: 8:15 – 16:15